3 juni 2025

De features van onze nieuwe webshop

Met een nieuw account krijgt u toegang tot een reeks handige functies die uw ervaring bij ons nóg beter maken. In deze blogpost nemen we u mee door de belangrijkste voordelen en functionaliteiten van uw account, zodat u er het maximale uit kunt halen. 

Waarom is het interessant om een MLS-account aan te maken? 

Eerst en vooral geniet u als klant met een MLS-account van toegang tot onze vernieuwde webshop, waar u eenvoudig uw persoonlijke prijzen kunt raadplegen en direct de voorraadindicatie van producten kunt bekijken. Daarnaast is ons platform van verschillende features voorzien, zodat u optimaal bestellingen kan plaatsen, facturen raadplegen... 

Ontdek de voordelen van uw MLS-account

1. Uw dashboard 

Bij het inloggen krijgt u direct toegang tot een overzichtelijk dashboard met: 
  • Contactinformatie van uw persoonlijke MLS Customer Care Officer 
  • Uw profiel- en adresgegevens 
  • Uw bestelde producten 
Het dashboard biedt alle belangrijke informatie op één plek, zodat u snel weet met wie u contact kunt opnemen voor specifieke vragen of ondersteuning.

2. Snel en efficiënt bestellen

Met de geavanceerde zoekfunctie kunt u producten eenvoudig vinden op referentie of artikelnaam. Terwijl u typt, verschijnen suggesties in een handige keuzelijst, zodat u het juiste artikel direct kunt toevoegen aan uw winkelmandje. Perfect voor het snel en efficiënt plaatsen van bestellingen.

3. Producten scannen 

U kunt ook de scannerfunctie op ons platform activeren en de camera van uw gsm-toestel gebruiken om barcodes te scannen. Het product wordt direct herkend en toegevoegd aan uw lijst, ideaal voor het snel toevoegen van meerdere producten in één keer.

4. Bestellingen en offertes 

Onder de rubriek ‘bestellingen’ kan je op het tabblad bestellingen een handig overzicht zien van uw bestellingen en de offertes die u in het verleden ontving.

5. Mijn aangekochte producten 

Bekijk in één oogopslag alle producten die u in het verleden via de webshop heeft besteld. Dit maakt het gemakkelijk om regelmatig benodigde producten snel opnieuw te bestellen. Overweegt u een raamovereenkomst? Vraag deze aan via onze webshop of neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

6. Mijn fiches 

De functie "Mijn Fiches" biedt u een overzicht van technische fiches, productfiches, MSDS fiches en Declarations of Conformity van producten die u eerder heeft aangekocht via de webshop. Deze fiches bevatten essentiële informatie en zijn met één klik te downloaden voor uw referentie. Zo hebt u altijd de juiste gegevens bij de hand.

7. Raamovereenkomsten beheren 

Heeft uw bedrijf een raamovereenkomst met MLS? Deze kunt u eenvoudig raadplegen via uw account. Hier vindt u: 
  • Frequentie en type overeenkomst 
  • Periode (van-tot datum) 
  • Overzicht van de producten, inclusief artikelgegevens, aantal en prijs 
U kunt daarnaast nieuwe raamovereenkomsten aanvragen via een eenvoudig formulier in uw account, zodat uw bedrijf altijd op een gemakkelijke en efficiënte manier beschikt over de benodigde producten.

8. Facturen downloaden wanneer het u uitkomt 

Het "facturen"-gedeelte in uw account maakt het eenvoudig om facturen van eerdere bestellingen te bekijken en te downloaden. Zo hebt u altijd uw financiële documenten bij de hand wanneer u ze nodig hebt.

9. Retouraanvragen eenvoudig geregeld

Wilt u een artikel terugsturen? Via ‘bestellingen’ vraagt u gemakkelijk een retour aan via ons handig formulier. Hierdoor verloopt het retourproces snel en soepel.

10. Klantenservice: altijd bereikbaar 

Heeft u onderhoud of een interventie nodig voor uw apparatuur, zoals een WASP, koelkast of centrifuge? Via het klantenservice-gedeelte in uw account kunt u eenvoudig een aanvraag indienen. Vul het contactformulier in en ons Customer Care team neemt snel contact met u op om u verder te helpen.

Met deze webshop willen wij onze service verbeteren om u als klant nog beter bij te staan. Een stap in de digitalisering zal voor ons altijd gepaard gaan met de nodige service en ondersteuning voor onze klanten. 

Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact op met ons team. Wij staan altijd klaar om u te ondersteunen.

MLS, Committed to care

Ontdek onze laatste nieuwsberichten

MLS genomineerd als Trends Gazelle!
10 juni 2025

MLS genomineerd als Trends Gazelle!

Met trots kunnen we zeggen dat MLS dit jaar opnieuw genomineerd is en plaats 54 heeft behaald in de top 100 van snelst groeiende bedrijven van West-Vlaanderen — uit meer dan 140.000 ondernemingen in onze provincie!
Gesloten op 1 mei, 29 mei en 9 juni 2025
29 april 2025

Gesloten op 1 mei, 29 mei en 9 juni 2025

Wij willen u nu al verwittigen dat MLS gesloten zal zijn op 1/5, 29/5 en 9/6 omwille van feestdagen. Leveringen en afhalingen zullen dan dus niet mogelijk zijn. Graag vragen wij u om tijdig uw bestellingen te plaatsen. Alvast bedankt voor uw begrip.
26 jaar van innovatie en samenwerking: De reis van MLS en Copan
27 maart 2025

26 jaar van innovatie en samenwerking: De reis van MLS en Copan

Bij MLS geloven we in langdurige, betrouwbare partnerships die niet alleen inspelen op de huidige marktvraag, maar die de toekomst vormgeven. Een perfect voorbeeld hiervan is onze 26 jaar durende samenwerking met Copan, een partner die zich heeft ontwikkeld tot een toonaangevende speler in microbiologische oplossingen. Camilla, Event Communicatie Manager bij Copan, vertelt: "MLS heeft zich altijd gepositioneerd als een strategische partner door unieke uitdagingen in de zorg en medische sector op te lossen."
Hoe samenwerking tussen Customer Care en Sales zorgt voor topservice bij MLS
10 december 2024

Hoe samenwerking tussen Customer Care en Sales zorgt voor topservice bij MLS

Bij MLS maken nauwe samenwerking en snelheid het verschil in de dagelijkse service voor klanten. Het duo Sylvie (Sales) en Virginie (Customer Care) is daar een perfect voorbeeld van. Met een gedeelde focus op klantgerichtheid en heldere communicatie bewijzen zij dagelijks wat “Committed to care” echt betekent.